onsdag 4 februari 2009

9. Gemenskap.

Det satt en satanist på handlarns trapp.
Han grät övergivet... så tårarna skvätte.

Då kom Nalle Puh förbi.
-Varför är du så ledsen? Tidelipom.
-Jag har tappat mitt kors. Det var så fint. Jag hade borrat ett hål i det så det kunde hänga upp och ner. Om jag inte har det får jag inte vara med de andra satanisterna. Buäääääh!
- Det var tråkigt. Nu blev jag också ledsen. Tidelipom.
- ...och ikväll som vi skulle dricka blo-hoooood!
- Jag tycker om håning. kan du inte dricka håning? Man blir glad av det också... och snäll och lite dum, tror jag. Tidelipom.
-De andra tycker inte om håning. *snörvel* Vart hör jag nu? Nu är jag alldeles ensam.
-Jag är nog ganska dum björn... men om man är ensam och inte vill vara ensam, borde man inte gå dit där man inte är ensam?
När jag är hos Ior är jag inte ensam, inte Ior heller. Tidelipom.
-Är det säkert? Vad tror ni på då?
- Vi tror att håning är bra för magen och på det Uggla säger. Förresten hänger Iors svans upp och ner. Kanske du kan få låna den en stund...
Men stackars dig! varför är du bara fötterna? Tidelipom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar